Örnek Münazara : Çok Gezen Mi, Çok Okuyan Mı Bilir ?

Yazı Tarihi : 22 Ocak 2011 Kategori : Eğitim

Şimdi bir Münazara Yarışması olduğunu varsayalım ve konumuz ; ÇOK GEZEN Mİ ÇOK OKUYAN MI BİLİR şeklinde olsun.

Takımlardan birisi Çok Gezen Daha Çok Bilir ve diğer taraf ise Çok Okuyan Daha Çok Bilir şeklinde savunma yapacak olsunlar.

Gerçi bana kalsa Çok Gezerken Çok Okuyan daha çok bilir derim ama Münazara mantığı bellidir:) Savunmadığınız bir konuyu bile savunmak zorunda kalabilirsiniz.

Takımlardan birisi Çok Gezen Daha Çok Bilir tezini savunacak. Bunun için hangi argümanları ortaya koyabilir yazalım.

Çok Gezen insanlar bizzat hayatla iç içe olur.

İnsan okuduklarını unutur , ama yaşadığını unutmaz.

Çok Gezen bilgiyi bizzat yerinde görür ve öğrenir. Görmek başkadır. Gezerek öğrenmek birçok duyuya hitap ettiği için daha kalıcıdır.

Kitaptan okumak teorik bilgidir, gezmek ise bizzat pratik bir bilgidir ve en kalıcı öğrenme bizzat yaparak yaşayarak öğrenmedir. Keşfetmek, keşfedileni okumaktan daha yararlıdır, daha akılda kalıcıdır.

Münazara yarışması sırasında biraz rakibe zorluk çıkaracak ve rakibin tezini çürütecek bir yaklaşımda bulunacak olursak okuyan insan sadece okuduğuyla kalır ve  okuduğu şeyle ilgili bir fikir edinebilir ama gezen bir insan uygulamalı olarak öğrenir  yani bizzat yaşar diyebiliriz ve böylece rakibe bir zorluk çıkarabiliriz.

Çok gezen kişiler farklı insan ve kültürlerle tanışıp bilgi haznelerini büyültürler.

Taraflardan diğeri Çok Okuyan Daha Çok Bilir tezini savunacak. Bunun için hangi argümanları ortaya koyabilir bakalım ;

Münazarada önemli bir konu savunma yapmaktır. Ne kadar iyi savunma yaparsanız , karşı tarafa ne kadar az fırsat verirseniz ve ne kadar kuvvetli argüman geliştirirseniz o kadar iyi olacaktır.

Çok okuyan daha çok bilir başlığını savunan takım örnek olarak şu tezleri sunabilir ;

Ansiklopediyi açıp bir anda dünyanın öbür ucundaki bilgilere bile ulaşılabilir , işte bu yüzden insan ne kadar gezerse gezsin okumakla edindiği bilgileri edinemez, buna ömrü yetmez ki.

Kitaplardaki birçok bilgiye ulaşmak daha kolay olduğu halde gezmek uzun bir zaman alan ve her zaman mümkün olmayan bir durumdur. Bu nedenle gezmeden de iyi bilmek ve iyi öğrenmek mümkündür.

Gezmek yerine okursak kısa zamanda çok bilgiye sahip olabiliriz ve bunlar  kitaptan silinmez, unutursak bile yine açıp okuyabiliriz. Ama gezilen yerler unutulabilir.

Teorik bilgileri sadece ve sadece okumakla elde edebiliriz, okumadan gezmenin de bir faydası olmayacaktır.

Okumanın getirdiği hayal gücünü gezilen yerleri gören gözler ve klavuzlarlar bile oluşturamaz. İnsan sonuçta ne kadar çok yeri gezsede hep bi yerler eksik kalacaktır. Fakat insan okumayla gitmeyi hayal bile etmenin zor olduğu bir yer hakkından çok önemli bilgilere sahip olabilir.

Gezilen yerler hakkında okumadan nasıl bilgi alınabilir ?

Bunun gibi iki ayrı görüş konusunda da farklı yaklaşımlar ele alınabilir. Sizler de bu tarz bir münazarada buna benzer yaklaşımlarda bulunabilirsiniz. Fakat en önemli olan kendi bulacağınız savunma yöntemi ve özellikle rakibinizin savunmasını çürütebilecek tezler geliştirmenizdir.

www.guldeste.net

BU KONUYLA İLGİLİ OLARAK KAPSAMLI TARTIŞMA YAPMAK VE BAŞKA KİŞİLERLE KARŞILIKLI OLARAK ARGÜMANLARINIZI ORTAYA KOYMAK İSTİYORSANIZ ŞU ADRESE BAKABİLİRSİNİZ : 

http://www.tarihonline.com/k257-munazara-cok-okuyan-mi-bilir-cok-gezen-mi-.html

Örnek Münazara : Çok Gezen Mi, Çok Okuyan Mı Bilir ? Yazısına 168 Yorum Yapılmış

  1. sertap

    iş kafada biter aslında çünkü önemli olan insanın kafasının dolu olmasıdır. kafa boş olduktan sonra ne kadar okusada gezse de fark etmez.



  2. sinem nur kılıç

    çok saolun munazara için gerekli idi çok guzel



  3. hüseyin

    ArkadaşLar Tmm Çok Okuyan Bile Bilir Ama Çok GezenDaha İİ bilir Çünkü Çok gezen Bir İnsan Görüş mesafesi görüş açısı daha geniş olur ama okuyan insan sadece okuduğu kitaba Bağlı kalır onun sınırında ilerlemek mecburiyetnde kalır ama gezen bir insan birçok bilgiyi kımsenın tesiri altında klamadan kımseye bağlı kalmadan Olur :D TşkLer…Not:Edison AmpuLü Okuyarak Bulmadı :) Gezerek görerek sorarak xd



  4. ceren

    her zaman içi,n gezen gezen gezen



  5. Betül

    bilgileriniz için tşk ederim. :) çok yardımcı oldunuz :P



  6. selin

    çok okuyan bilir denizin 10 binlerce derinligine gidemessin buradaki bilgileri okuyarak bilirsin



  7. bbbbb

    çok okuyan bilir çünkü bir tarihi eseri gezmeye gittiğinde o tarihi esere hemen baktığında ne zaman yapıldığını nasıl ortaya çıktığını gezerek öğrenemezsin rehberler anlatr dersende snki rehberlerde okyor öğreniyor ve sana aktarıyor çokkkkkkkkk okuyannnnnnnnnn bilirrrrrrrrrrrr



  8. azra

    arkadaşlar tmm çok yaşayan bilir fakat evliya çelebi yada piri reis harita çıkarmıştırlar şimdi çok yaşayan bir insana bunun gibi bir harita çiz deseniz asla çizemez çünkü o haritaları çizebilmek için çok gezmek görmak gerekir.hala kararlımısınız hala çok yaşayan mı bilir?



  9. iris

    çok saoğlun walla çok lazımdı bir münazara için gerekliydi çok iyi taktikler aldım devamı inşallah gelir…



  10. Belieber

    gerçekte gezen daha iyi bilir ama bu sonuçta münazara konusu bizim okukda yoğurt siyahtır dye bi şeyi isavunduk ama kazandıkkk



  11. huseyra okumuş

    hüseyin ben seni tanımıyorum sende beni tanımıyorsun ama senin bu yorumub sayesinde birçok bilgi edindim

    teşekkürler



  12. rüzgar

    okuyan bilir çünkü herkesin gezmeye imkanı olmayabilir ama bir dergi,kitap,hikayevb. seyleri okumak çok daha kolay olur



  13. hihi

    bence çok okuyan daha iyi bilir haa azracım gezsem bende çizerim o hartayı



  14. didem

    bence çok güzel ama biraz daha kısa diye düşünüyorum



  15. zülal apak

    tam gereken bilgiler teşekkür ederim



  16. zülal apak

    tam gereken bilgiler teşekkür ederim.bencede çok okyan bilir………………………:)



  17. gonca

    saolun yararlı oldu bence hiçbiri bilmez uyuyan bilir :))
    uyumak en qüzeliiiiiiiiiii sefa



  18. arda tha

    cok teşekkür ederim siteyiaçana =) selamlar xd



  19. melek

    bence çok gezen bilir :)



  20. furkan

    Biz okulda kızlara karşı çok okuyan biliri kanıtlıyoruz.100 sene öncekini gezerek mi görcen okuyorak mı?Fakir biri düşünün gezerek mi görmek ister okuyarak mı?Sizce…



  21. selena

    çok teşekkürler münazara için gerekliydi bnim grubum çok gezen bilirrrrrrrr



  22. cemre

    bencede okuyan daha bilir herkesin gezme imkanı olmayabilir aynen rüzgarın dediği gibi



  23. esma

    bence de çok gezen bilir çünkü benim katılacağım münazara yarışmasında çok gezen biliri savunacağım hem de bizim için en olumlusu bu aynı zamanda da bir yere gittiğimizde o yerdeki daha çok şeyi görürüz :)



  24. zeynep

    gezen bilir. hatta benim münazaram var gezendeyim



  25. ırmak

    bence çok gezenmi bilir biraz az olmuş



  26. taha

    yahu buda soru mu??? tabiki de okuyan. çünkü eğer gezen daha çok bilseydi kuşlar profesör olmuştu :::::)))))))))))))



  27. esad

    furkan, 100 sene önceki bilgiyi kafalarından uydurmuyorlar herhalde, o zamanlarda yaşayan insanlar gezip görerek kitaba aktarıyor ve biz günümüzdeki insanlar da öğreniyoruz ama yine de herşey dönüp dolaşıp çok gezen bilir konusuna bağlanıyor. TEŞEKKÜRLER



  28. esad

    benim de münazaram var ve çok gezen biliri savunacağız



  29. esad

    bbbbbb sana sesleniyorum : rehberleri yazanlar çok gezip de öğrreniyor ama :D



  30. didenurzehracebeci

    arkadaşlar kızmeyın ama çok gezen bilir.çok okuyan diyenler şimdiden okumaya başlasınlar bence.



  31. taha cevap:yanlış dıt elendiniz :(

    kuşların beyni bezelyenin yarısı kadar ama insanın aklı bir kabak kadar düşün artık.hem kuşlar sadece göçlerini, ona iyilik edenleri,anılarını hatırlar.o yüzden gezen daha çok bilir.mesela galileo galilei dünyanın yuvarlak olduğunu kitaptanmı öğrendi. yaaa insan herşeyi gezerek anlar öğrenir ve kitapçılara söyler.kitapçılarda galileo galiei nin anlattıklarını yazarak dünyaya satar. yani insanlar gezerek öğrenir.(((ben doğru söylemişin diyenler doğru yanlış söylemişim diyenler yanlış yazıp göndersin.)))



  32. adele

    katılıyorum sana taha ama çok gezen de çok okuyan da bilir bence münazara da çok okuyan grubundayım ya amk



  33. şevval

    kitap okumayan insan susuz bir ağaca benzer



  34. canan

    kesinlikle gezen,çünkü dünyadaki güzellikleri görür okuyan ise göremez ve ayrıntılı bilgi edinemez.



  35. canan

    gezen bilir abisi nokta…



  36. yağmur

    bence okuyan bilir.Ama gezende bilir gezen tarih ten ve turizm den bilgi edinir.Okuyan ise her konudan bilgi edinir.



  37. melike yagmur

    arkadaşlar bana biraz daha bilgi verebilirmisiniz bu konuda şimdiden tşk ettim



  38. yusuf

    tabikide okuyan.gezen kişi matematik,trafik vb. hakındaki bilgileri öğrenemez.



  39. hakan

    bana kültürel öğelerimizle ilgili münazara konusu lazım yardımcı olabilirmisiniz arkadaşlar….



  40. buse

    TABİKİ DE ÇOK GEZEN BİLİRRRRRR :) :) :) :) :)



  41. buse

    MÜKEMMEL BİR SİTE



  42. buse

    HERKESE TAVSİYE EDERİM ULEYN :)



  43. boşver

    çok okuyan bilir elbette



  44. fat0an4r

    bence çok gezen bilir



  45. ahmet

    cok gözel cok



  46. yaren

    münazarada önemli olan konunun doğru olup olduğu önemli değildir münazarada iyi savunmak önemlidir



  47. alperen

    çok güzel yazmışsınız teşekkürler



  48. Ceylin

    Çok gezen bilir.insan kitap okurken zaman kaybedebilir.ama gezerken zaman kaybolmaz.örneğin bir ülke gezerken o ülkenin kıyafetlerini,yerlerini öğrenebilir…



  49. irem sem

    tabikide çok gezen bilir bunu kafanıza sokun



  50. Fırat

    Tabikide gezen daha çok bilir.Mesela
    Anıtkabiri gerçekmi daha etkili görürsün,yoksa resimden mi daha etkili görürsün.Taha kuşların beyni yok kardeşim.Beyin olmayan kafada nasıl akıl olur…



  51. bircan şahin

    tabikide okuyan bilir seçen arkadaşlara katılıyorum :)



  52. berfin

    bence çok gezen bilir ve münazara için yararlı bilgiler



  53. furkan akyürek

    Münazaramız vardı okul da bize çok yardımcı oldun bize edindiğim bilgiler ansiklopediyi açıp bir anda dünyanın öbür ucundaki bilgileri alabiliriz hem de gezmek için dünyanın parasını veriyorsun.Neredeyse bulduklarımın 32’de1 ini bile yazmadım münazarası olan bana sorsun bana göre de taha kardeş baya akıllıymış onu da yazıyım bari :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.)))))))))))))))



  54. inci

    çok saolun çok teşekkür ederimmünazara için gerekliydi kazanacağımıza inanıyorum
    :))



  55. MEHMET AKİF ALAKURT

    BUUU GÜZEL BİR ŞEYE BENZİYOR BENCE GÜZEL DEĞİL Mİ ARKADAŞLAR



  56. MEHMET AKİF ALAKURT

    öyle değil mi ben istabulda yaşıyorum
    evt dienler yorum yazsın !!!!LLÜÜTTFFEENN!!!!



  57. aleyna

    sağolun bu bilgiler benim işime çok yarıyor hem bu bilgiler sayesinde bir sürü kelime geldi aklıma kesin bu münazarayı ben kazanıcam çok teşekkür ederim:):):):):):))))):D<3<3<3<3<3<3<3<3



  58. rdmdl

    tam da istediğim bişeydi sağ olun



  59. sds

    Çok teşekkürler hocam yarın munazara vardı çok işime yaradı teşekkürler.



  60. ecem

    bence gezen daha iyi bilir örneğin yabancı bir dili kitaptan öğrenemezsin ama gezerek öğrenebilirsin



  61. atakaan

    doğru dürüst bilgilendirici yorum yapın



  62. atakaan

    tabi gezen çünkü kaşifçiler her zaman gezerek kaşifçi oldular



  63. seyfi

    bence gezen bilir çünkü ben gezendeyim ama iyi savunma önemli tabiiki biz2 münazaradır yeniyoruz biride okula sivil gelmeliyizdi



  64. seyfi

    okuyanlaar yenileceksiniz



  65. Beyza Betül ÇELİK

    Bence çok okuyan bilir çünkü;
    asırlar önce yaşanmış bir savaşı şuan görüp gezemezsin ama kitap, ansiklopedi vb. şeylerden anında bilgi edinebilirsin. Hem çok okursan bol bol gezmiş kadar olursun ama çok gezersen bol bol okumuş kadar olmazsın. çok okuyan bilirrrrrrrrr :) :)



  66. neslinur

    biz bir münazara yapacağız . ben çok gezen bilir konusunu savunacağımm ama kazanacağımdan tereddütlüyüm acaba kazanır mıyımm lütfen yardım edin !!!!!!!!!!!



  67. seyfi

    fırat çok doğru söyledin



  68. seyfi

    çok işimeyaradı sağolun



  69. zeynep

    çok ii bir site çok tşk bizde yarın sınıfta münazara yapacağız



  70. ali

    münazara için idi hoca istemişti



  71. deRyaa-ceyLan

    hatırlatırım gezerek diyenlere sizde şuan okuyarak yapıyosunuz bu ödevi okee :))))))kapak olduuu…….



  72. merve

    okumak önemli olmasaydı Efendimiz (s.a.v.) e ilk oku emri gelmezdi abem nokta..



  73. Özlem

    Gerçektende süper bi örnek vermişsiniz çünkü bizim münazaramızda tam bu idi :D



  74. yusuf

    Okuyan bilir çünkü burda yazanları siz okuyarak öğrendiniz ezerek değil gezen bilir ama okuyan daha çok bilir :D



  75. esra

    bence çok okuyan çünkü öğretmen söyledide ondan



  76. Ece Melis

    Çok teşekkür ederim. bilgi için yarışma için gerekl, idi ben çok gezen bilir tezini savunuyorum doğru ve haklı bir konu olduğu için mutluyum… :)



  77. E.M.O KüBraaa

    Çok teseküüüüüüür ederiim. çok lazımdııı



  78. aysun

    bence çokokuyan bilir



  79. isimsiz kahraman

    çok sağolun çok işe yaradı :) bence çok okuyan bilir okumayan kişi gezdiği yerin nersi olduğunu bile bilmez ve gezen kişi sadece o anı bilir ama okuyan geçmişi de



  80. fatmagül ve büşra

    çok gezen çokkk bilr bizde bunu savunarak kazandık çokkk tesekkur ederiz arkadaşlar:))))))))))



  81. a

    münazara için gerekliydi saol



  82. zeynep

    bencede çok gezen bilir.gezip görmek daha iyi okumak ise hayal kurmaktan başka bişey değl..



  83. isimsiz kahraman(üstteki isimsiz kahramanım ben)

    okuyanı savunduk ve kazandık şimdi de final var teknolojinin zararları ve yararları biz yararlarıyız inşallah kazanırız ve burdaki bilgiler gerçekten işe yarıyor tavsiye ederim :)



  84. musti

    kuranı kerimin ilk ayeti ikra yani oku dur sevgili arkadaşlar galileo dan bahsetmişsinizde galileo kuranı araştırmış kuranı kerim de dünyanın yuvarlak olduğu imalı bir şekilde ve birkaç ayetinde yazıyor o da bunu biliyordu ama ego var ya ego dünyanın yuvarlak olduğunu ben buldum demek için o kadar gezmiş çok okuyan bilir eğer geçmişimizi iyi okusaydık ve araştırsaydık türk milletinin ne buluşlara imza attığını ve kendimizi geliştiremediğimiz için ne beyinlerin amerikaya avrupaya gittiğini ve ne beyinlerin hiç olduğunu görürdük ve görürdünüz okuyun arkadaşlar fazla gezmeye ömrünüz ve paranız yetmez internette ve kütüphanelerde doğru kaynaklar tabiiki sizi bekliyor ne duruyorsunuz SAYGILARIMLA



  85. fatma alkan

    bence çok okuyan bilir



  86. fatma alkan

    herhalde bu münazara olsaydı çok okuyan bilir kazanırdı



  87. arif

    her yer saçma verir siz vermediniz . soğolun :)



  88. ayşen

    bence çok qezen. yarı nmünazaram var bunu tezi savunacaqqım.. çünkü bilqinin hafızada kalma olasılıqı okuyarak %10 gezip görerek %90dr. çok gezen hayatla bizzat iç içedir. insan okuduklarını unutur ama yaşadıklarını unutmaz. çok gezen bilgiyi bizzat yerinede görür ve öqrenr. gezek öqrenmek bir çok duyguya haitp ettiqinden daha kalıcıdr…



  89. no name

    tabiisi de çok gezen. okuyan bilir diyenler yanılıyosunuz çünkü sizin okuduklarınızı da birileri gezerek görerek yazdı örneğin seyahatname. evliya çelebi okuyarak gezdikleri hakkında daha çok bilgi edineceğini düşünseydi okurdu , ki o zaman bunu yazan biri olmadığı için gene öğrenemezdi bu arada taha nın düşündüğü gibi düşünenler varsa kuşlar şimdiden okumaya başlasın bence sizde eşlik edersiniz:D



  90. eda

    arkadaşlar biliyosunuz ki münazarada istemesekte bildiğimiz şeyi diil tersini savuuruz ben çok okuyan bilir tezini savunucağım ve bana daha fazla örnek daha fazla açıklama lazım lütfen bana yardım edin



  91. delal

    arkadaşlar bn daha önce münazaraya katlmamıştm sizlerden bilgi edındım teşekrler



  92. merve

    Thank`s ÇOk iii oldu :D



  93. Emine Aygün

    her zaman çok okuyan daha iyi bilir gezmenin sonu gelmez ama okumanın sonu gelir.



  94. nehir

    yarın münazara yapıcam ve hiç birşey bilmiyordum teşekkür ederim grupdakiler ve rakiplerde bilmiyor tek yapıcam galiba byyy :)



  95. musab

    arkadaşlar bir yerin kitabını okumadan nası gezersin mesela ben nevşehirde oturyorum turistlerin elinde kitap gezmek için okumak lazım



  96. merve

    tabiki çok gezen bilir bende münazarada çok gezeni sovunacagım için çok gezen bilir derim ayrıca her zaman okumak çok boş okumaya yol açar unutmamak lazım



  97. merve

    tabiki çok gezen bilir bende münazarada çok gezeni sovunacagım için .xd



  98. devrım

    bu konu 9.sınıfta secmelı dersın dıksıyon dersımız cok ısıme yaradı saol bıde 5 tane soru lazım bunlarla ılgılı yardımcı olurmusunuz ?



  99. rabia

    bnde çok okuyanı savunacağım ama pankart hazırlıcaz nasıl pankart hazırlıyım yrdımcı olun yorumları bekliyorum



  100. ect

    çok gezen bilir yazınız için tşk ederim. çok yarıycak



  101. fatih

    bence çok gezen bilir çünkü geezerken dahaiyi yani gezdin yeri kendi elerinle dokun mak his etmek canlı birşekilde onun için çok gezen daha iyibilir



  102. dikkat virüs var

    arkadaşlar hepinize çok teşekkürler çok yardımcı oldunuz :))



  103. İLKNUR

    ÇOK GEZMEYE ÖMÜR YETMEZ DİYORSUNUZ ONA BAKILIRSA OKUMAYADA ÖMÜR YETMEZ DÜNYADA BU KADAR ÇOK KİTAP VARKEN.



  104. deniz

    tabikide okuyan bilir eski dönemlerdeki olayları kitaplardan öğenmiyor muyuz eski milletleri de kazılardan çıkan tablatlerin üstündeki yazılardan öğreniyoruz matematik teknoloji gibi konuları gezerek öğrenemeyiz hiç bir doktor veys profösör gezerek bilgi edinip bu düzeye gelmemiştir bilimsel bir gerçekle de ifade etmek gerekirse kitap okumak zihni geliştiren en büyük unsurmuş seyehatname diye söylenip duruyosunuz onu da okuyarak öğrenmediniz mi mevlana sürekli okuyodu yazıyodu bu yüzden evliya çelebiden daha çok tanınır. atatürk hayatında 3997 kitap okumuştur new yorka giden insanlar bile özgürlük anıtının bir osmanlı padişahı tarafından yaptırıldığını bilmez ben de okuyarak öğrendim gezen bilir münazarayı kaybeder ben okuyanı savunuyorum iki gün sonra münazara var biz kazanıcaz dışarsa anket yapsan kimse evliya çelebiyi tanımaz ama mevlanayı herkes tanır çünkü mevlana daha çok biliyor. biri gezen biri okuyan kararı siz verin münazara da kullanın kıyas yapın kazanın



  105. merve

    okuyan biliri savunuyorum 7 soru lazım karşı tarafı sıkıştırmam gerekiyo yardımcı olur musunuz?



  106. merve

    kesin artık şunu gezen bilir demeyi kuranı kerimde bile oku diyorsa başka bişey söylemeye gerek yok



  107. deniz

    okuyan bilir zaten atatürkte gezerek bu kadar bilgili oldu xd



  108. ahmet

    okuyan her zaman daha bilge ve zeki olur gezen diyenler sadece eziklerdir



  109. gamze

    her zaman okuyan daha çok bilir çünkü okumak düşündürür düşünmek geliştirir gelişmiş bir beyne ne söyleseniz hemen anlar gezen ise kalır bakın japonlara 243 gün okula gidiyolar dünyada da en çok onlar kitap okuyo gelişmişlik düzeyine bi bakın bütün icatlar onlarda çıkmıyo mu okuyan bilir



  110. hannah montana

    aslıda ben çok gezenin çok bildiğini düşünüyordum ama bu yazıyı okuduktan sonra çok okuyanın çok bildiğini düşünmeye başladım ve bu fikri savunuyorum..



  111. selin gümüş

    münazara için gerekli idi çok teşekkür ederim ama bence çok gezen bilir bizim münazara konumuzda çok gezen bilir zaten



  112. asya

    ben bir şey demiyorum ama bazılarının yorumları bana gerçekten yaradı bizimde münazara ödevimiz vardıda hele hüseyin bey be selin hanımınki baya işime yaradı hepinize teşekkürler



  113. asdsdada

    bence çok okuyan bilir. çünkü okuyarak hayal edersek daha kapsamlı bir düşünce altında oluruz biliyorsunuz ki insanların hayal gücünde sınır yoktur.eğer sadece gezersek daha dar kapsamlı bir bilgimiz olur ve gezmeyede imkanı olmayanlar vardır . bir insan ne kadar okursa bilgileri okadar taze olur :D zaten öğretmenlerde demiyorki boşuna kitap okuyun diye :D hemde gezersek ne olurki bilmeden gez tek tarihi eserleri gör hiç birşey aklında kalmaz HER ZAMAN ÇOK OKUYAN BİLİR….



  114. Ege Aytekin

    Tabiki çok okuyan bilir. Örneğin yıllar öncesi Osmanlı zamanına gidebilirmisiniz ? Hayır , ama kitaplardan okuyarak bu imkandır.



  115. Selinay

    çok gezen bilir çünkü bir kitabı okursun biter aradan bir süre geçer ve unutursun ama gezdiğin bir müzeyi asla hayatın boyunca unutmazsın kafana kazırsın



  116. ece

    çok işime yaradı ama öğretmen haksızlık yaptı çok gezen iyi bilir takımını seçti ama karşı takım 2 dk yalan yanlış okudular



  117. yok123

    tesekurler çok lazımda satenn :P



  118. 159

    bırava ben ne yazdım arda ne çıktı



  119. samet

    insan okuduğunu unutur ama asla yaşadığını unutmaz



  120. doğa gökçe

    Salı günü münazaramız vardı bu arada çok gezen bilir. zaten onu savunuyom BİZ KAZANICAZ !!!!!!!!!!!



  121. beyzanur

    Bu yazı olmasayd ÖĞRETMENDEN FIRÇA YERDİM



  122. beyzanur

    öğretmenden fırça yemem işallah



  123. sagol gardaş

    sağolun yardımcı oldunuz ben çk okuyan daha çok bilir tarafındayım bu bilgi sayesinde münazarayı biz kazandık sağolun:):):):):):):):):):):):):)^_^



  124. faruk bozkurt

    bence okumak daha verimlidir çünkü senin herseyi gezip öğrenmeye ömrün ve paran yetmeyebilir sen bunu evde rahat oturup dahaa iyi öğrenebilirsin :)



  125. Nida

    Ben okuyan daha iyi bilir?konusunu seçtim bana yardım eder-
    misinizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz?



  126. Nida

    Bizim takımın kazanması için bize yardım eeeeeeeeeeeeeeeeeeeedddddddddddddddddddddddddiiiiiiiiiiinnnnnnnn?



  127. erhan

    bence gezen iyi bilir çok teşekkür ederim arkadaşlar çok yardımcı oldunuz



  128. sıçmadıkakıllıyız

    bence hiç biri doğru deyil biz yaptık anma hiç biri olomadı bu arada 9yaşındayım



  129. Nida

    baim işime yarıyacak



  130. davut

    bunu kim yazmışa çok yardıncı oldu .bana bir sözlü notu kazandıdı ALLAH onun tüm dileklerini gerçekleştirsin



  131. gizem

    bence gezen insan daha bilgilidir…



  132. buse

    bence bilgilendiren bir şey



  133. sıla

    çok güzel benimde böyle bişey araştırmam gerekiyordu bence çok gezen bilir
    :)
    :D



  134. sıla

    çok güzel benimde böyle bişey araştırmam gerekiyordu bence çok gezen bilir yardım ettiiniz için tesekür ederim
    :)
    :D



  135. nisa

    bence gezen bilir gezen okuyangibi olayı kafada bitirmez



  136. Mehmet

    Çok gezennnnnnnn!!!!!



  137. idil

    bence çok gezen bilir



  138. aybuke

    gerçektende çok işime yaradı çok teşekkür ederim



  139. Gemma Styles

    Teşekkürler hocam tamda bu ödevi vermişti.Kim yazmışsa minnettarım.Saolun!!!



  140. Directioner

    Ben gezeni seçiyorum.Bilmem benim gibi düşünen varmı???



  141. tabiki

    bence çok gezen bilir çünkü gezenin bildiği daha aşikardır.yoksa evliya çelebi nasıl yazardı tabikide gezdi gördü inandı bildi ve öyle kazandı



  142. Umutcan

    bnce gezerek daha iyi.Çünkü bir şeye inanmassın,çünkü belki öyle birşey yok,ama gezerek görselle daha iyi algılıyabiliriz.

    Teşekkür Ederim



  143. esra

    bence okuyan. çünkü herkesin maddi durumu elvermez verse bile sağlık durumu elvermeyebilir aynı zamnda gittiği yerde bile oranın özelliklerini okuması gerekir.ben tüm bu nednlerden dolayı çok okuyan bilir diyorum



  144. büşra uztimur

    bence çok okuyan çünkü öğretmenler, savcılar vb. bunlar gezerek öğrenmedi okuyarak öğrendi.



  145. ege can çelebi

    ben gezeni seçiyoren benim tercihim gezenleru çünkü gezginler gezdikleri yerdeki herşeyi öğrenmek zorundalar çünkü bu onların işi onlar bu şeyleri öğrenip kitap yazabiliyorlar bu yüzden ben gezginleri seçiyorum ve her şeyle ilgili bilgileri olan bir kişidir bunlarla daha çok bilgilene bilir.



  146. nesibe ünlü

    herkeze çok tşkler çok işime yarıyacak



  147. ömer

    gezen bilir ozaman nasıl fatih sultan mehmet istanbul u fet etti okuyarakmı hayır gezerek



  148. fgnbvf

    ansiklopediyi açıp dunyanın obur ucundaki bilgiye ulasabiliriz ben okuyan diyorum



  149. kadir

    ben çok okuyanı seçtim 100 aldım hoca bizi guruplara ayırdı 4er gurplara rakibimiz çok gezeni seçmişti bizde çok okuyanı ve biz kazandık ve bu sayfayı kurana büyük bir borcum var yolu diyarbakıra düşse gazilere gelmesi dilekkleriyle hoşçakalın gorusuruz



  150. GENTLEMAN

    çok güzel olmuş admin teşekkürler konu çok iyi seçilmiş
    bence çok gezen bilir size bi konu daha veriyim teknoloji yararlımıdır? zararlımıdır? bence zararlıdır örnek olarak bir pozitif yüklü atomun pozitif iyonları daha fazla oldugu için o atom pozitiftir buna dayalı olarak teknolojinin zararı daha fazla olduguna göre teknoloji bence zararlıdır



  151. 1DHaryy

    Valla bizim münazara konumuzda bu.Biz çok gezen gurubundayız.Okuyan grubunda olanlar darılmayım ama çok gezen daha çok bilir:)üzgünüm sonuç üle çıkıyor :):):)



  152. prof :D

    Çok Gezen insanlar bizzat hayatla iç içe olur.
    İnsan okuduklarını unutur, ama yaşadığını unutmaz. Çok Gezen bilgiyi bizzat yerinde görür ve öğrenir. Görmek başkadır. Gezerek öğrenmek birçok duyuya hitap ettiği için daha kalıcıdır. Kitaptan okumak teorik bilgidir, gezmek ise bizzat pratik bir bilgidir ve en kalıcı öğrenme bizzat yaparak yaşayarak öğrenmedir. Keşfetmek, keşfedileni okumaktan daha yararlıdır, daha akılda kalıcıdır. Okuyan insan sadece okuduğuyla kalır ve yazılan şeyin doğrultusunda onun çizgisinden gider. Âmâ gezen bir insan uygulamalı olarak öğrenir yani bizzat yaşar. Çok gezen kişiler farklı insan ve kültürlerle tanışıp bilgi haznelerini büyültürler. Ayrıca insan kitaptan o yörenin geleneklerini öğrenemez hadi öğrendi diyelim doğruluğunu nereden kanıtlayacak? Aksine gezmek insanın bire bir yörenin gelenekleri kültürü dilini dinini öğrenmesini sağlar.Okumayı bilmeyen yada yaşından dolayı unutan insanların tanıma bakımından en büyük destekçisi gezmektir.
    Gezenin daha iyi bildiğini kanıtlamak için bir örnek daha verdiğimizde Mecellen’ ı ele alalım. Mecellen dünyanın yuvarlaklığını gezerek buldu. Başka bir örnek verecek olursak piri reis gezerek harita çizmiştir. Zaten gezmeden çizmesi de olanaksızdı. Çünkü daha eski zamanlarda yaşayan insanlar Dünyayı tepsi gibi düz bir şekle benzetmiştir. Okusaydık aklımızda bu böyle olurdu.
    Yazarlar okumanın nedenleri denecek kadar önemli kişilerdir. Yazarlara dikkat edildiğinde ise hayal dünyası dışında onlarda gezdikleri gördükleri yerleri yazarlar. Ayrıca elimizde yazılı bir kaynağın olması o şeyle ilgili hayal kurmamızı yani kendi bildiklerimiz arasında gidip gelmemizi sağlardı.
    Belki aklınıza geçmiştekileri gezerek öğrenemeyiz tezi gelmiştir ancak geçmişteki insanlar yani evliyalar, padişahlar vs. gezerek bilgi edinir ondan sonra yazıya dönüştürürlerdi. Padişahlar fetih edecekleri yerleri gezerek öğrenirler ve gezerek düşmanın en zayıf bıraktığı yerden saldırırlardı. Aksine düşmanın en zayıf noktasını okuyarak bulmaya çalışsalardı tuzağa düşme olasılığı çok fazlaydı. Osmanlı’nın 100- 200 sene öncesi yani Anadolu’nun ele geçirilmesi akınlar sayesinde olmuştur. Akınlar ordumuzun, atalarımızın Anadolu’yu gezmelerini uygun olup olmadığını sağlamıştır. Hep geçmişten örnek verdik günümüzden örnekleri çoğaltırsak mesela bir eve taşınacağız ancak o ev hakkında okuyarak bilgi edinemeyiz. Bizim için faydalı bir yer olmasını komşularımızın iyi biri olup olmadıklarını o evi gezerek öğreniriz. Kısacası çok gezen çok bilir. Saygılar ilk paagraf sitenin gerisi bnm işinize yaradıysa ne mutlu bana



  153. buket

    ama savunmalar yokk asıl önemli oln başı deilmi neyse yinede cok yararı oldu saolun :D



  154. idrüs doruk

    ula tabikü çok oku8yan bilir
    neyeeeeeeeee diyeeeeee zurmayın bilmem
    eynı davuk mu yumurdadan yumurdamı davuktdan çıkar sorusu gibi



  155. ertugrul

    cok geni destekliorum 5 soru gerek ama iyi yardim gerek



  156. Didier DROGBA

    I am thank you plase twelwe



  157. berk

    Bence çok okuyan bilir çünkü her yeri gezemezsin ama okuyarak onlarla ilgili bir sürü bilgiyi okuya bilirsin.Ben çok okuyan bilir diiiiiiyooooooooruuuuuuuuummm…………………..



  158. Elif

    çoğu kişi gezen diye düşünüyor. bence okuyan bilir…



  159. arzu karabayraktar

    çok net bir şekilde bilgi verip bizleri aydınlattığınız için size teşekkür ederim



  160. çok gezen tabiikide

    tabiiki çok gezen bilir.bu arada ”çok okuyan bilir zaten öyle olmasaydı peygamber efendimize(s.a.v.)ilk oku emri gelmezdi”diyen arkadaşımız merve sana cevap ama peygamber efendimiz(s.a.v.) o ilk oku emri gelen mağarayı gezerek buldu hatırlatırım!



  161. SJSDFSJ

    prof çok yardımcı oldun…:)



  162. Hami VELİOĞLU

    İnsanın hayatta çok şeyi öğrenmesi lazım,bunun için de gezmeye ömrü yetmez hatta dünya nüfusuna göre herkes zengin olmadığı için tahmini olarak %70 insanlar bilgisiz kalır,çünkü gezerek öğrenmek için aynı zamanda maddiyat da önemlidir.Bilgi insana her yaşta lazımdır.Ergenlik çağına giren bir kişinin olgunlaşma sürecine girdiği için aynı zamanda da artık çoğu konuda bilgi sahibi olması gerekir.Peki ömrü yeter mi ? Parası yoksa öğrenebilir mi ? Gittiği yerler yabancı olucak uyum sağlayabilir mi ? Hepsi için okuyup öğrenmek gerekir.Gezerek bilmenin temeli,okuyarak bilmektir.



  163. prof:D

    yine ben :D yukarıdaki paylaştıgım metinden tam puan aldım sizde yararlamnabilirsiniz :D



  164. Lovatic

    Tabii ki de okuyan bilir. Örneğin bir insan nükleer santrali gezdiğinde, uranyumu zenginleştirecek bilgiye sahip olabilir mi? Gezen insan bir bilgiye çok çabuk ulaşabilir mi? Gezeceğimiz ve daha önce hiç gitmediğimiz bir yeri araştırmıyor muyuz? Araştırırken okumuyor muyuz? Ya da matematiği gezerek öğrenebiliyor muyuz? Ve gezen insan teorik bilgilere nasıl ulaşabilir? Soruyu dikkatli okuyun, hangisi daha çok hatırlar, demiyor; hangisi daha çok bilir diyor. Sonuç olarak okuyarak hem daha çok öğrenirsiniz hem de zaman kazanırsınız.



  165. yaren

    bence çok okuyan daha iyi bilir çünkü ansiklopediden filan baktığımızda çookkkkkkkkk derinlere dalabiliriz çok fazla bilgi alabiliriz ama gezen gezdi ve gördü ne olduğunu tek biliyor ama okuyan en küçük detayına kadar biliyor onun için bence okuyan bilir:))))))))



  166. tuba

    tabbiki okuyan bilr siz konuyu yanlış analamışsız cok hatırlayan demiyor cok bilen diyor



  167. rakib orhan

    okuduğunuz kitapların yazarları o kitapları gezerek yazdı eğer başka bir kitaptan alıntı aldıysa bu bir bilgi hırsızlığıdır.



  168. gamze

    tabiki çok okuyan bilir.



Yorum Yaz